CAQ sistemi, eQMS olarak da bilinir, kalite yönetimin tüm üretim geliştirme ve üretim süreci boyunca - fizibilite değerlendirmesinden, planlamaya, risk analizine ve ilk örneklemeye kadar üretim sırasında test etmeye kadar takibini sağlar.
Hataların nedenlerini sürekli olarak arama yoluyla, şirket içindeki tüm üretim ve hizmet sistemleri ile diğer tüm faaliyetler sürekli olarak iyileştirilmelidir. PeakAvenue’nun IQS CAQ’su da W. Edwards Deming’in bu felsefesine dayanır ve üretim sürecinin kalitesi ve sürekli iyileştirilmesi (CIP) için çaba gösterir. Bu nedenle, IQS CAQ'nun tüm modülleri PDCA döngüsünün dört aşamasının (Planla, Yap, Kontrol Et, Harekete Geç) sistemine dayanmaktadır.
FMEA - Beklenmeyeni Bekleyin
FMEA, PeakAvenue IQS CAQ çözümü "Kalite Çemberi"nde merkezi bir rol oynar ve hataları önlemenin temelidir. Ancak PeakAvenue bir adım daha ileri gider. Ürünlerin yaşam döngüsü boyunca meydana gelen tüm şikayetler ve sapmalar, bunların analizi dahil, ilgili FMEA'da değişiklik yapılmasına neden olur. Şikayet yönetimi ve FMEA arasında bir kontrol döngüsü oluşturarak planlamaya hemen geri bildirim sağlanır. Bu, tüm üretim deneyimlerinin FMEA'da toplandığı ve işletme için bir bilgi havuzu olarak kullanılabileceği anlamına gelir. Her yeni oluşturulan FMEA, işletmenin kalite bilgi birikimine katılır.
Plan - Planlama, Sürekli Bir Süreç
Güvenilir kalite planlaması, stabil süreçlerin ve denetim ile hata maliyetlerinin minimize edilmesinin temelidir. Üretime başlamadan önce, tüm gereksinimler ve spesifikasyonlar, potansiyel ürün ve süreç hataları ile birlikte belirlenmeli ve buna uygun önlemler alınmalıdır.
Yap - Kaliteli Üret
Malzeme giriş kontrolünden, üretim sürecine eşlik eden denetimlere ve ölçme ekipmanlarının yönetimine kadar her şey kaliteyle ilgilidir. Daha sonra yapılan kalite güvence denetimleri maliyetlidir, bu nedenle yalnızca hataların beklendiği durumlarda gerçekleştirilmelidir. Tüm bulgular ve bilgiler sadece mevcut kalite durumunu belirlemek için değil, aynı zamanda işin bilgi havuzunu genişletmek için de kullanılmalıdır. Sapmalara uygulanan ve belgelerin özel bir anlam taşıdığı işleyen kontrol döngü süreçleri önemlidir.
Kontrol - Gerçeklikle Karşılaştırma
Tekrarlanan hatalardan kaçınmak için kalite planlaması sırasında tahminlerin gerçeklikle karşılaştırılması önemlidir. Üretimin başında tanımlanan aksiyonlar etkinliği açısından kontrol edilir ve gerekirse düzeltilir.
Harekete Geç - Hatalarından Öğren
Bilgi, ürün geliştirme sürecinin tamamında kazanılır. Bu bulgular, süreç optimizasyonunda aktif olarak kullanıldığında paha biçilmezdir. Bu noktada Kalite Çemberi devreye girer. Tüm veriler merkezi olarak kaydedilir. Hatalar, şikayetler ve bilgiler tüm modüllerle beslenir ve kaliteyi yeni bir seviyeye taşır. Hedef; sürdürülebilir hataları önlemektir.